BRANDING DESIGN BITTEQ
Naast zijn bedrijf Netbrains, gaat Niels IJsselstijn een nieuwe BV starten. Jaren geleden had hij, voor weinig, een logo laten maken via een internet site maar realiseerde zich dat hij voor zijn nieuwe bedrijf Bitteq iets proffesioneels nodig had.
De briefing was duidelijk : het moet simpel en strak. Uit mijn logofolio gaf hij aan welke stijl hem aansprak. Het moet groot voelen. Alsof zijn nieuwe bedrijf al 10 jaar bestaat. Met die ingrediënten ben ik aan de tekentafel gaan zitten.
Soms heb ik 1 waanzinnig idee wat ik dan helemaal uitwerk. Soms heb ik er 3 waar de klant dan uit kan kiezen. Voor Bitteq had ik er wel 9. Niels moest er zelfs even voor op vakantie om het op zich in te laten werken en te kiezen welke hij het vetst vond.
Zo zie je maar weer dat het niet altijd maar om 1 logo gaat. Juist alle opties ongefilterd op tafel gooien en dan kijken wat goed voelt.